Thursday, January 30, 2014

Sissejuhatus

Tere!
Minu nimi on Riin. Otsustasin teha endale toitumisteemalise blogi, et sõbrad saaks näha ja endal ka hea jälgida. Toitun PALEO süsteemi järgi, vahel lisan ka menüüsse LCHF retsepte, mis on PALEOga kooskõlas. Lühidalt on paleo kiviaja inimese dieet, kuid mina nimetaks seda pigem elustiiliks. Paleoga on keelatud piimatooted (mida ma nagunii eriti tihti ei tarbinud), teravili (iga hommikusest kaerahelbe pudrust on nats kahju), kõik jahutooted, suhkur ja rämpstoit. Kõik, mida sellest toitumisest teadma pead, leiad siit: ww.paleo.ee ning ega ma rohkem sellel teemal ei peatugi. Edasi saab kõike lugeda juba minu blogist, aga ennem kirjutan veidike endast.

Nagu ütlesin, siis minu nimi on Riin. Olen 22 aastane ja sisuliselt terve elu võidelnud ülekaaluga. Kiirdieetidega suutsin kunagi suisa üle 50kg kaotada (olin tugevalt üle 100 kilo). Ajapikku hiilisid aga ikkagi paljud kilod tagasi ja kõik see tervise rikkumine ja enesepiinamine ei ole olnud seda vaeva väärt. Kaasa aitas kaalutõusule muidugi väga mugav ja stabiilne elu- mehega õhtuti snäkid ja siidrid teleri ees. 2012 suvel olin päris vormis. Sellele aitas kaasa pidev trenn ja pidev võistlemine (töötasin ratsutaja ja treenerina). 2012 november tehti aga mulle suuremat sorti jalaoperatsioon. Olin kuu aega puht voodirežiimil ja jalg taastus alles peale poolt aastat. Mis te ise arvate, palju ma siis paisusin? Vähe sellest! 2013 jaanuari alguses jäin veel rasedaks. Terve jaanuarikuu ma ainult sõin-sõin-sõin! Veebruaris selgus, et ma olen rase. Sõin veel terve veebruari. Siis läks aga veresuhkur paigast ja pidin hakkama dieeti pidama, et asi päris hulluks ei läheks. Toitusin väga sarnaselt paleole, kuid sõin vahest ka kaerahelbeputru ja jõin piima, vahel lubasin ka snäkke ja rämpsu. Kokkuvõtteks võtsin rasedusega juurde vaid 3 kilogrammi. Laps sündis oktoobri keskpaigas (kuigi TA oli 4.okt) ja detsembri lõpuks oli 26 kilo alla läinud (2,5 kuud hiljem). Kaasa aitas jällegi paleo sarnane toitumine ning lapsega pikad jalutuskäigud (detsembris kõndisin päevaga uhkelt üle 30 kilomeetri). Aastavahetusel peol käies ja vanu tuttavaid nähes kõik muudkui kiitsid, et nii hea näen välja ja seda oli nii hea kuulda. Olin ju palju pingutanud ka selle nimel. Ja siis.. ja siis ma enam ei viitsinud ja lasin end lõdvaks. Terve jaanuari kuu ma jälle ainult sõin-sõin-sõin! Ja võtsin päris märkimisväärselt juurde.

Võrdlesin alles hiljuti oma mõõte. Ühed olid võetud detsembri lõpus, teised jaanuari lõpus. Teate, nutt tuli kohe kurku. Mitte sellepärast, et ma jälle paks olin, aga kui lihtsalt suutsin ma hävitada oma raske töö ja tervise. Hävitasin ju ometi enda, keda ma ennem nii armastasin! Oeh.. Ja siis mulle aitas. See arulage suhkru näost sisse ajamine pidi lõppema. Tunnistasin endale, et jah, MA OLEN SUHKRUSÕLTLANE! Ning nagu alkohoolikut ei aita alkoholi koguse piiramine, ei aita see ka see suhkrusõltlast. Tuleb lihtsalt loobuda ja ennast mitte lollitada luues illusioone, nagu veidike vähem tarbimine sind jälle tsüklisse ei viiks. Viib küll, ma ju tean.

28.01.2013 alustasin 100% paleoga. Esimese kahe päevaga kadus arvestatav hulk kilosid. Rumal oleks arvata, et koheselt kadus pekk, kuid tore algus siiski. Tegelikkuses ilmselt väljutasin enda seedekulglast vana rämpsu ja ilmselt ka vee arvelt, mida suhkrut täis keha kinni hoiab. Enesetunne on hea ja kavatsen tänavusel aastal seada suurema rõhu oma tervisele!

PS: alumine kuupäev peaks 23.12.2013 olema!

3 comments:

  1. Seriously, 1 kuuga selline muutus? Näib liiga hea, et tõsi olla :)

    ReplyDelete
  2. Täitsa päriselt vaid ühe kuuga, aga tegin 30-day ab challenge't juurde :)

    ReplyDelete
  3. Go for it! :) Hoian sulle pöialt, ise alustasin eelmisel aastal sama hurraaaga ja siis lõi töine suvi ja jalaprobleemid kargud alt. Lõin käega ja olen kohutavas vormis praegu. Nüüd tasapisi tagasi :)

    ReplyDelete