Tuesday, February 4, 2014

04.02.2014- nädal aega 100% PALEO

Kuna ma panen enda eilset menüüd alles täna hommikul kirja, siis ma pean tõesti pingutama oma ajurakukesi, et mäletada, mis ma suust sisse pistsin. Tean, et päev igatahes oli eeskujulik ja olen olnud nädal aega 100% paleo. Aa, üks pisiasi tuleb meelde eilsest ikka ka, et õhtusöögi valmistamisel näksisin palju ning jõin vett korraga. Tavaliselt hoian joomise ja söömise lahus, sest minu puhul aitab see väga hästi kaalulangemisele kaasa. Väidetavalt pidi see vähendama maomahlade kontsetratsiooni ja aeglustama seedeprotsessi- minu puhul nii see igatahes ka on. Joon tavaliselt 15 minutit ennem sööki ja vähemalt pool tundi peale sööki. Kui kui janu suur pole, siis katsun hoida 30min ja 60min.

Hommikuks oli jällegi kookospiima, marjade, mandlite/pähklitega magustoit.

Lõunaks oli eilne õhtusöök (brokoli-seened-kohakala) ja pool pakki peeti. Mul on nii hea meel, et mulle väikesena juur-, aed- ja muid -vilju jõuga sisse ei surutud ja mul nende suhtes komplekse pole tekkinud. Armastan kõike värsket ja ei põlga ära ühtegi vilja. Ok, väljaarvatud oliivid, no ei meeldi nende maitse. Samas, kui Aafrikas võistlustekorraldajalt saadud voucheriga ehtsasse türgi restorani kebabi sööma läksin suure näljaga, siis kõik need 15 kaasa pistetud oliivi ma ka ära sõin. Ilmselt on muidugi oliivil ja oliivil vahe, ma lihtsalt pole neid katsetanud.

Vahepeal, õhtusöögi valmistamisel, sõin veel viimase peedikotleti (keegi targem võiks mind harida- kes?mis? kotlet; kelle?mille? kotleti; keda?mida? kotletti- on nii või?) ja näksisin hulgaliselt ahjuliha.

Õhtusöögiks oli brokoli ja lillkapsa vorm. Tegin kookospiima ja 10 munaga. Poleks tegelikult nii palju vaja olnud üldse, aga kuna mul sai vedelikku liiga palju, siis olin selleks sunnitud. Peale sai pühapäevane ahjuliha koos peekoni, rohelise sibula ja selleriga (eelnevalt peekonist tulnud rasvas praetud).

Selline left-over-day oli. Jalutatud sai üks kord ja 14km ning kus ma alles vihastasin oma uue telefoni peale. Sain ta mehelt jõuludeks ja kohe alguses hakkas selle GPS jamama. Mulle on toimiv GPS väga tähtis, kuna ma kasutan Endomondo äppi iga oma jalutamiste salvestamiseks. Esiteks kaotab ta oma GPS signaali pidevalt ära. Kuid terve see aeg, millal ta satelliitidelt uut signaali otsib, kõnnin mina muudkui edasi. Kui ta uuesti leiab signaali üles ja mina olen juba mõnisada meetrit edasi jõudnud, uuendab ta end eelnevast asukohast linnulennul minu praegusse asukohta ja seda mõne sekundi jooksul, mis teeb minu max. kiiruseks alati mingi 50km/h. Mul endal on tegelikult sellest savi, sest ma kõnnin ju eelkõige enda pärast (jah, ka mitte lapse pärast- lapse võiksin lihtsalt vankriga maja taha ka magama lükata värske õhu kätte), kuid võtan osa ka mitmetest Endomondo challenge'test. Siin kohal on aga minu max. kiirus kõigile näha ja otseloomulikult võib see inimestes küsimusi tekitada (minus igatahes tekitaks!). Õnneks Endomondo joonistab sellist diagrammi sinu workout'ist, kus peal alati sinu kiirus olemas ja hiirt seda mööda vedades näitab koguaeg su kiirust. Kui signaal ära kaob ja end korra uuendab, siis ta joonistab sellise kõrge "mäe". Vana telefoniga seda probleemi ei olnud ja seega paljud vanad kaasvõistlejad ka teavad, et cheater ma ei ole, aga mõned uued ikka lendavad aeg-ajalt peale ning ma mõistan neid 100%.

Vihastumise põhjuseks oli aga hoopis see, et mu telefon pani ise Endomondot 3x kinni ühe jalutuskäigu ajal ilma, et ma ise aru sellest oleksin saanud. Ja nii ma siis kõndisin, ilma, et Endomondo oleks salvestanud. Aga noh, mis seal ikka- kõnnin ju eelkõige enda jaoks.

Hommikul oli ka suur üllatus- täpselt -5kg. PS: see ei ole rasva arvelt! Kui selline kogus läheb nii lühikese aja jooksul maha, siis on see vee arvelt. Kuna suhkur ja ka sool hoiavad ALATI kehas vett kinni, siis nende tarbimise lõpetamisega hakkas keha ka üleliigset vett lahti laskma. Paistetus kehalt on kadunud, veepaun lõua alt läinud ning isegi kotte pole enam silme all. Mu opereeritud põlv on samuti alati paistes ja vett täis, nüüd sarnaneb täielikult terve põlvega. Kiire kaalulangetus on alati pikemas perspektiivis halb, kuid antud juhul ma pole isegi mingeid kiirdieeti teinud. Praegusel juhul olen end vaid uuesti liigutama hakanud ja jätnud menüüst välja suhkru, soola ja kõiksugu jahutooted (piima ma ennem paleod eriti palju tarbida ei saanudki vaevuste tõttu, vahel harva). Söön suuri ja korralikke portse ning päeva kalorsus ulatub enamasti ikka üle 2000 kilokalori. Kui varem kõike süües sain tarbida max. 1600kcal, et kaal ei tõuseks, siis nüüd süües ka 2600kcal kaal langeb, kui menüüs ei ole palju süsivesikuid. Seega- rasv, valk hea; süsivesik halb. 

Võtsin ka paleo esimese päeva hommikul mõõdud, kuu aja möödudes riputan needki siia võrdluseks üles.

2 comments:

  1. Tahtsin küsida, et kas Sa söödki kolm korda päevas? Või on mingid vahepealsed ampsud ka?

    ReplyDelete
  2. Hetkel pole eriti küll olnud, kuid võiksid kindlasti olla! Hea seegi, et ma üldse enda lapse kõrvalt 3x kenasti jõuan süüa :)

    ReplyDelete