Saturday, February 1, 2014

1.02.2014

Täna hommikul enam ei olnud nii paha olla. Süda küll puperdas ja täpselt sama tunne oli, mis pohmakaga ainult selle vahega, et väsinud ei olnud. Õnneks kadus see kõik peale 2 klaasi sidrunivett.

PS: vabandan kohe ette, mu mu telefon ei tee paraku kõige paremaid pilte ning kui ma käiks igat oma ampsu peegelkaamerega üles võtmas, siis mu pere ilmselt pistaks mind hullumajja.

HOMMIK:
same as usual. oliiviõlis praetud sibul, küüslauk, 2 porgandit, 100g peekon, 1 tomat, 2 muna
22sv

VAHEPEAL:
2 peotäit mandleid
3sv

LÕUNA:
"Peekonimuffinid"
väga lihtne ja super maitsev.
1. vooderda muffinivorm seest peekoniga (ma kasutasin täna M&M toorsuitsu peekonit, õnneks puudus suitsu maitse täielikult ja täiesti magedad olid. niiet soovitan, suhteliselt real-deal värk, aga parem oleks ikkagi mahepeekon) ja raputa peale soola (kasutan roosat himaalaja soola)
2. löö peale munad. Mina veits feilisin, oleksin pidanud esmalt panema ainult munavalge ja alles siis muna kollase. Väike kiht munavalget küpses muna peal hiljem valgeks ja ei näinud nii effektsed välja. Raputa peale soola pipart ka.
3. küpseta ahjus 200 kraadi juures u. 15 minutit. Mulle endale meeldiks, kui munakollane oleks vedel, aga perele kahjuks mitte :(

Ja valmis nad ongi. Vabandan, et pooleldi söödud on. Ma unustasin pilti teha ja see oli viimane.

 VAHEPEAL:
mõni peotäis mustsõstraid
4sv
Plaanin hommikuti hakata nüüd marju sööma ja pakendasin nad endale parajateks portsjoniteks. Ühte puuvilja kotti mahtus 3 portsu. Igas "pallis" on u 60-70g marju (vaarikad, mustsõstrad, maasikad). Ma leian, et mul niiviisi lihtsam tarbida, lõikan ühe palli küljest ja valmis ta ongi. Võtan õhtul sügavkülmast ning panen külmikusse sulama. Hommikul hea kohe üks ports võtta.

ÕHTU:
3 kotletti (50/50 sea/veiseliha + peet + kurk), hapukapsas peekoni ja kanatükkidega.
24sv

Ja siis päeva peale veel 2l laimi, sidruni, apelsini ja mündi vett, nämmi.


Päeva peale kokku 54g süsivesikuid, 107g rasva ja 96g valku. Kaloreid sai küll rohkem, kui eile, kuid siiski vähe (1700kcal). Samas, paleo polegi mingi kaloriarvutus dieet, samuti ei peaks ma üldse mingeid arvutusi siin tegema. Teen seda vaid nädalakese, et aimu saada, kui palju ma umbes tarbin. Kuna minu praegune eesmärk on kaalulangetamine, siis ma ei tohiks üle 70 grammi süsivesikuid tarbida. Üsna lihtsalt jään aga nendesse normidesse. Samas ei taha ka alla 40 grammi tarbida, et keha mitte liiga kurnata.

Üks sõbranna mainis eile, et mu eilne kalorite kogus oli liiga väike (loe: ebatervislik). Iseenesest oli tal õigus, sest kalorite poolest on ju seda tõesti vähe. Samas päev ennem seda sõin kõvasti üle 2300kcal (unustasin veel ketoosipallide või lisada). Maru raske on paleoga nii palju süüa, kuna puuduvad toiduained, mis oleks kõrge kalorisisaldusega. Mina ei usu, et peaksin iga päev sööma täpselt sama arvu kaloreid. Kui vanasti kalorilugeja olin, siis sõingi üks päev rohkem, teine päev vähem, et keha ära ei harjuks. Ning lõppude lõpuks ei lugenud kiviajal mitte keegi kaloreid. Miks peaks siis ka minema, eks?

Kuna mul on kõht väga täis, siis ma ei leia, et peaksin nüüd minema peale õhtusööki veel midagi endale hinge alla pistma, et jumala pärast mingist numbrist veidike puudu ei jääks. Ma leian, et vähene kalorite tarbimine hakkab tervisele alles siis, kui seda teha igapäevaselt nädalate ja kuude vältel.

Teemavahetus. Mul oli täna plaanis kirjutada lehmapiima mõjust meie tervisele. Kuna aga täna käisin shoppamas, siis paraku ei jõudnud ning hetkel enam ei viitsi ka. Kõht on lassis ees ja telku ees nii mõnna lössutada. Katsun seda siis homme teha.

Ahjaa.. Rääkisin ühes oma postituses, et usun hooajalisse söömisesse ning marjade söömine jaanuaris pole just loomulik. Aga noh, kõik marjad olid RIMI's soodukaga, seega täna uskusin marjade söömisesse jaanuaris :)

2 comments:

  1. Päris palju on menüüs mune. Kuidas suhtuda juttudesse, et liigne valk koormab neere?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kui arvestada 2g/kg kohta, siis ei teki ületarbimist. Siinses menüüs tarbisin sisuliselt selle, mida võivad igapäevaselt tarbida 48 kilogrammised inimesed. Dorian Yates soovitab süüa 3g/1kg kohta. Valku on tegelikult väga raske üle tarbida, kui sa just ei ole tippkulturist. Pigem on asi vastupidine, et tarbitakse LIIGA vähe valku. Valk pidi hakkama alles siis koormama neere, kui tarbida üle soovitatava 150-200 grammi,

      Delete