Tuesday, February 11, 2014

11.02.2014

HOMMIK:
mandlid kookospiima, marjade ja pähklite/mandlitega

LÕUNA:
100gr apelsin
eilne õhtusöök

ÕHTU:
Tom Yum supp, lisatud sisse aedviljad.

pilt netist, kuid sama nägi täpselt välja (mina ei kasutanud kalmaari, aga võib sedagi lisada)

Kes veel ei tea, siis mu suur nõrkus on Aasia köök. Ma armastan idamaa söögikultuuri terav/hapu kooslust- mm. Tom Yum on hapuvürtsikas Tai krevetisupp. Selle valmistamine ei ole keeruline, aga sinna on vaja teha valmis Tom Yum pasta (mitte makaronipasta). Seda müüakse ka kohe valmistatuna poes, kuid selles on mingid säilitusained ning ma ei tea, kas looduslik või mitte- ei ole end kurssi veel viinud. Alustasingi siis pasta tegemist. 

Mida ma siis tegin:
Blenderisse: 
4spl värsket sidrunheina
5 küüslauguküün
pöidlasuuruse ingverijupp
1 punane tšillipipar
peotäis värskeid koriandrilehti
2spl kalakastet (ok, ilmselt see on ainuke asi, mis paleo siin pole, aga ma kindel ei ole, aga soola on sinna kindlasti lisatud, niiet jah) 
1spl oliiviõli
pool spl krevetipastat (tegin ise, blenderdasin koos koorikuga krevetid ära. Tegelikkuses on krevetipasta ehk terasi/kapi purustatud krevetid koos soolaga, mis pannakse õhukese kihina riidele päikese kätte kuivama)
poole laimi mahl
1spl mett
2-3 punti rohelist sibulat
Blenderda, kuni ühtlane mass tekib.

Edasi on juba lebo:
Pane potti 1.5l vett keema. Kui see keeb, lisa 800ml kookospiima, tom yum pasta, 300gr seeni (originaalis kasutatakse shiitake seeni, ma kasutasin värskeid shampinjone), 2 sektoriteks lõigatud tomateid, veidike kalakastet. Midagi oli raudselt veel.. No ei tule meelde. Ok, lase needa minutike ja lisa tšillipipra rõngad. Ma pidin kasutama habarnerot, sest rimis ei olnud punast tšillipipart.. Kes teavad, siis habarnero on kõige tulisem pipar, mida poelettidelt saab. Seda tuleb hakkida kindad käes ja mitte mingil juhul ära oma silmi hõõru! aga noh, ma ju armastan teravat õnneks. Tšilli lisa enda maitse järgi. 

Endale tegin supi sisse veel aurutatud brokkolit/lillkapsast/porgandit, perele keetsin jasmiini riisi. Kõigepealt tõstsin kaussi supi, siis juurikad. Peale pigistasin veel laimimahla, andis suurepärase maitse! Garneerisin koriandilehtedega. Kes armastavad teravaid tai-päraseid sööke, siis tasub kindlasti proovida. 

Ahjaa, muide! Ostsin 6 euriga kilo koorimata krevette, kui nad ära koorisin sain vaid 269gr!! Samas kui juba kooritud krevetid 250g maksab alla 4 euri. Ma alati mõelnud, et tuleb odavam osta koorimata krevette, aga no sa vahi vaid! Rohkem koorimata ei osta.
*EDIT: see teeb selle 269 grammi liha kilohinnas 16,14 eurot! Ja see oli veel soodukaga. Jõhker ju. Ostan kilo krevette, tegelikkuses ei saa isegi 300 grammi liha kokku.

Ja hiljem tegin endale veel paleo-shokolaadi, oopsie.. Kookosrasv+toorkakao+himaalaja sool+väheke hakitud mandlit/rosinat/pähklit. Ja pistsin kõik nahka telku ees, nii maitsev oli :D Õnneks seda ei olnud palju.

Katsud mõned järgnevad päevad olla veidike korralikum. 

No comments:

Post a Comment